Drodzy Rodzice przedstawiamy propozycję zadań i zabaw na ten tydzień dla grupy „Myszek” i „Ekoludków” , przesyłamy serdeczne pozdrowienia Ewelina Dalecka, Anna Stefaniak i Karina Wysocka.
Wiosna na wsi
1. Zapoznanie ze zwierzętami i ptakami gospodarstwa wiejskiego.
Oglądanie książeczek i filmów o wiejskich zwierzętach i ptakach – rozpoznawanie ich i nazywanie oraz wypowiadanie się „co jedzą?”.
2. Ćwiczenia ortofoniczne:
– nazywanie zwierząt i ptaków wiejskich, i ich naśladowanie odgłosów (np. kura – ko,ko; krowa – muuu, muuu; kot – miau; koń – iiichacha, itp.)
3. Ćwiczenia klasyfikacyjne „Co nam dają zwierzęta?”
a) dziecko zastanawia się jakie korzyści ma człowiek hodując zwierzęta i ptaki wiejskie.
Wymienia korzyści: np. kura-jaja, mięso; gęś- jaja, pierza, mięso; owca – mięso, wełna, mleko; pszczoły – miód, wosk; itp.
b) Zabawa; „Co pochodzi z mleka?”.
Dziecko wymienia produkty mleczne np.: śmietana, maślanka, jogurty, kefir, ser żółty i biały.
4. „Rodzice i ich dzieci” – nazywanie młodych i dorosłych zwierząt z wiejskiego podwórka np.:klacz, koń , źrebię; maciora, wieprz, prosię; gęś, gąsior, gąsięta, itp.
5. Zapoznanie z wyglądem litery „f” wielkiej i małej , pisanej i drukowanej.
Pokaz litery „f”, pisanie szlaczków literopodobnych.
6. Zabawy matematyczne.
a) „Jaki to kierunek?” poruszanie się w prawo , w lewo , na wprost.
b) Określenie położenia przedmiotów względem siebie; wykonanie poleceń:
Połóż maskotkę przed sobą, za sobą, z boku z prawej strony, z lewej strony, podnieś do góry.
7. „Zaczarowane kolory” .
a) podstawowe kolory: żółta, czerwona, niebieska (farby)
b) mieszanie farb (kolory pochodne):
– żółta i niebieska to zieolona
– niebieska i czerwona to fiolet
– czerwona i żółta to pomarańcz
c) malowanie farbami w/w na temat dowolny.
8. Kolorowanie, lepienie z plasteliny lub modeliny dowolnych zwierząt i ptaków z wiejskiej zagrody.
9. Dzielenie nazw zwierząt wiejskich na sylaby i głoski.