EKOLUDKI I MYSZKI PROPOZYCJA ZADAŃ NA NAJBLIŻSZY TYDZIEŃ

EKOLUDKI I MYSZKI PROPOZYCJA ZADAŃ NA NAJBLIŻSZY TYDZIEŃ

22 kwietnia  Dzień Ziemi

Ekologia – słowo znane, w całym świecie powtarzane. Znaczy, by nie było śmieci i Świat czysty miały dzieci. Kto chce chronić środowisko musi o nim wiedzieć wszystko. Więc dlatego dziś się uczmy jak najlepiej chronić je.

  Temat tygodniowy Dbamy o Ziemię, którego celem jest rozbudzanie świadomości ekologicznej                      i kształcenie postawy odpowiedzialności za stan środowiska.  

  • Rozmowa na temat segregowania śmieci. Dlaczego segregujemy śmieci?

Dzięki segregacji odpadów na wysypiska trafia mniej śmieci. Te, które można poddać recyklingowi, zostają ponownie przetworzone (np. szkło trafia do hut szkła, a papier – do produkcji, między innymi, papieru toaletowego). Posegregowane śmieci wrzucamy do pojemników oznaczonych odpowiednimi kolorami lub opisami.

Bajka edukacyjna

http://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ#action=share

  • Zabawa Dokończ zdanie.

Rodzic wypowiada początek zdania, a dzieci za każdym razem próbują podać jego inne zakończenie.              Dbać o przyrodę to znaczy…  (nie zrywać roślin, nie deptać trawników, oszczędzać wodę). Itd.         

 Piosenka ekologiczna https://www.youtube.com/watch?v=4mA4GrL-yYA

  • Zapoznanie z wyglądem litery litery ż: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
  • Dzielenie słowa żaba na sylaby i na głoski, przeliczanie głosek w wyrazie żaba Co słyszycie na początku słowa żaba?
  • Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską ż (żyrafa, żurek, ż..), mających ją w środku (kożuch, mrożonki, bażant…).
  • Wyklejanie konturu liter ż, Ż (gazetka reklamowa rwana na małe kawałki, plastelina) https://eduzabawy.com/nauka-pisania/alfabet/litera-z1/kontury/
  • Propozycja ćwiczeń w kartach pracy nr 6-9 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/ks-5l-kp-cz4.pdf
  • Opowiadają historyjkę. Odpowiadają na pytania: − Dlaczego drzewko uschło? − Przypomnijcie, co nam dają drzewa. (Karta pracy nr 6)
  • Szukanie żabek ukrytych na rysunku. Kolorowanie ich, liczenie. Uzupełnianie ich do dziewięciu. Wyjaśnianie pojęcia barwa ochronna. (Karta pracy nr 7)
  • Projektowanie oznaki Przyjaciel przyrody. − zachęcanie do dbania o przyrodę (Karta pracy nr 8)
  • Kolorowanie rysunków pojemników na odpady (karta pracy nr 9)
  •  
  • Propozycja prac plastycznych https://pl.pinterest.com/pin/508766089137100200/

Tworzymy je z odpadów, materiałów nadających się do recyklingu, np. kolaże ze skrawków materiałów czy kwiaty z wytłaczanek na jaja. Przyda się także karton po soku, słoiki, gazety, pudełka, z których możemy wyczarować scenę teatralną dla lalek czy robota w słoiku.

Zachęcamy do wspólnej zabawy z rodzicami bądź rodzeństwem i nie zapomnijcie podzielić się swoimi pomysłami

Pozdrawiamy, Wasze panie