84-300 Lębork, ul. E. Platter 12 ----- TELEFON : (59) 862 22 89
Dorota Ostaszewska
(modyfikacja: Alicja Cholewa-Zawadzka;
propozycje tematów lekcji: Aleksandra Sobala)
Rozkład materiału
z tematami lekcji
(opracowany zgodnie z nową podstawą programową
obowiązującą od września 2009 roku)
FAIRYLAND 1
without alphabet
Poziom A1 wg CEF (ESOKJ)
czerwiec 2012
Wstęp
Wbrew powszechnemu przekonaniu, że dzieci stanowią najmniej wymagającą
i najszybciej przyswajającą grupę uczniów, zadania stojące przed nauczycielami języków obcych w szkole podstawowej, a przede wszystkim w klasach 0–3, należą do najtrudniejszych. Bo
z czym właściwie kojarzy się nauka języka? Ze słówkami i gramatyką. Z konwersacją.
Z czytaniem i pisaniem w języku obcym. Z tłumaczeniem. A pięcio-, czy sześciolatki nie mają samodyscypliny (ani ochoty), żeby uczyć się słówek, nie są w stanie pojąć zawiłości gramatycznych definicji, nie prowadzą poważnych rozmów na temat zanieczyszczenia środowiska naturalnego, niejednokrotnie wciąż zmagają się z problemami z czytaniem
i pisaniem w języku rodzimym. Co zatem robić z nimi na lekcji języka obcego?
Nauczyciel języka obcego w młodszych klasach szkoły podstawowej musi wykazać się ogromną pomysłowością i cierpliwością. Jego największymi wrogami są znudzenie
i zniechęcenie uczniów, a sprzymierzeńcami – dziecięcy brak zahamowań i gotowość do podejmowania działania. Jedynym sposobem, w jaki uczniowie mogą przyswoić nowe słowa, jest powtarzanie ich w nieskończoność; z drugiej strony trzeba często zmieniać formę i treść ćwiczeń, żeby podtrzymać szybko umykającą uwagę dzieci. Efekty pracy ogranicza poziom rozwojowy uczniów, ale osiąganie efektów jest konieczne do budowania motywacji – dzieci potrzebują natychmiastowej gratyfikacji w postaci wymiernego sukcesu.
Fairyland 1 to podręcznik skonstruowany specjalnie dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, a jego pierwszą rzucającą się w oczy cechą jest brak tekstu. Jedyne, co
w książce zapisano, to powtarzające się stale proste polecenia. W ten sposób autorki kursu wyeliminowały najbardziej chyba stresujący dla początkujących uczniów element nauki języka angielskiego – niezgodność zapisu z wymową słów. Celem tego zabiegu jest ograniczenie języka przyswajanego przez dzieci do jego formy dźwiękowej. Takie podejście ma wiele zalet: odzwierciedla naturalną kolejność zjawisk językowych, naśladuje sposób przyswajania przez dzieci języka ojczystego, a co najważniejsze – sprawia, że nauka języka obcego nie koliduje
z procesem uczenia się czytania i pisania w języku rodzimym. Treść podręcznika stanowią obrazki, do których komentarz pochodzi z nagrania bądź od nauczyciela. Fairyland jest więc
w pewnym sensie książką interaktywną, na którą uczniowie reagują poprzez wskazywanie rysunków, kolorowanie ich, wklejanie nalepek w miejsca do tego przeznaczone. Nie oznacza to, oczywiście, że kursowi brak narracji; jej elementy występują tutaj w postaci obrazkowej, opowieść tworzy się sama – powstaje w wyobraźni dziecka, nie zakłóca jej polskojęzyczny przekaz. Jest to chyba najlepszy sposób przygotowania ucznia do dalszej nauki języka, do myślenia w języku obcym.
Inną istotną cechą Fairyland 1 jest konsekwentna realizacja zasady, że rozwój ucznia musi dokonywać się we wszystkich kierunkach jednocześnie. Nauka języka obcego nie może zachodzić w oderwaniu od rzeczywistości; stanowi część realnego świata dziecka i zwiększa zakres jego funkcjonowania w tym świecie. Kurs wspomaga kształtowanie różnych umiejętności, poczynając od wspierania rozwoju sprawności manualnych. Uczniowie kolorują obrazki, często posługując się kodem, w którym kolory odpowiadają symbolom lub cyfrom – takie zadania wymagają trzymania się linii wyznaczających poszczególne obszary rysunku. Podobnym celom służą ćwiczenia polegające na uzupełnianiu obrazków nalepkami, co wiąże się zarówno z umiejętnością dopasowania odpowiedniej naklejki do pustego miejsca (rozpoznawanie fragmentów postaci i przedmiotów), jak i z koniecznością dokładnego jej umiejscowienia. Łączenie kropek lub kresek także sprzyja stopniowemu doskonaleniu precyzji ruchów, co stanowi przygotowanie do pisania.
Dbałość o wszechstronny rozwój dziecka widoczny jest także w zadaniach o charakterze międzyprzedmiotowym, wymagających liczenia, dodawania czy rozpoznawania wzoru – umiejętności niezbędnej w procesie rozwiązywania problemów. Jeszcze inną systematycznie rozwijaną tu umiejętnością jest spostrzegawczość.
Autorki podręcznika świadome są również, jak ważne jest kształtowanie u uczniów właściwych postaw i bogacenie ich wiedzy ogólnej. Podręcznik zawiera lekcje dotyczące zjawisk naturalnych, życia zwierząt oraz ochrony przyrody, co pozwala na wplatanie nauki języka obcego w program szkolny. Ponadto rozdziały książki zatytułowane Our World przedstawiają proste, codzienne aspekty życia i kultury różnych krajów świata. Wybrane elementy realioznawcze zawsze odnoszą się do dziedzin znanych i bliskich dzieciom (baśnie, zabawki, środki transportu czy posiłki), co sprawia, że uczniowie nie tylko zdobywają wiedzę
o innych krajach, ale także przekonują się, że mają wiele wspólnego ze swoimi rówieśnikami mieszkającymi poza Polską. Dzięki temu unikną patrzenia na cudzoziemców przez pryzmat stereotypów.
Opisując zalety Fairyland 1 nie można nie wspomnieć o różnorodności kontekstów
i zadań, w jakich pojawiają się te same słowa, zwroty i frazy. Z jednej strony gwarantuje to trwałe zapamiętanie materiału, z drugiej – zapobiega znużeniu dzieci. Piosenki, zabawy ruchowe i gry planszowe zapewniają możliwość częstych zmian aktywności, ale jednocześnie pozwalają na powracanie do szczególnie przez uczniów lubianych elementów kursu. Odrobina rutyny, pewna stałość wynikająca z cyklicznie się powtarzającego układu lekcji i ćwiczeń, stanowią specyficzną „siatkę bezpieczeństwa”, dzięki której dzieci bez wahania podejmą wyzwanie, jakim jest nauka języka obcego.
Prezentowany tu rozkład materiału do podręcznika Fairyland 1 i towarzyszącego mu Zeszytu ćwiczeń opracowano w taki sposób, by kurs języka angielskiego mógł zarówno zostać wpasowany w program nauki na poziomie klasy zerowej, jak i stanowić odrębne zajęcia – na przykład w przypadku, gdy są to zajęcia dodatkowe. Zawartość poszczególnych kolumn rozkładu składa się na pełny opis wszystkich umiejętności rozwijanych w danej części książki.
Ze względu na specyficzny charakter pracy w klasach 0–3 oraz możliwość dostosowania kolejności realizacji treści podręcznika do potrzeb programu nauczania innych przedmiotów, niniejszy rozkład materiału stanowi propozycję i może podlegać modyfikacjom, szczególnie że przygotowano go do realizacji w trakcie ok. 60 godzin.
Prezentowany tutaj rozkład materiału zakłada, że nauczyciel dysponuje dwoma jednostkami lekcyjnymi tygodniowo, a praca nad każdym z ośmiu rozdziałów zajmie ok. sześciu godzin. Po każdym rozdziale jedną jednostkę lekcyjną przeznaczono na łączenie języka angielskiego z edukacją społeczną, przyrodniczą, matematyczną oraz plastyczną (materiały dodatkowe z Fairyland 1 Instant Lessons – zaznaczone w rozkładzie materiału kolorem zielonym). Dwie jednostki lekcyjne poświęcono na realizację materiału znajdującego się na końcu podręcznika, czyli lekcje okolicznościowe – Boże Narodzenie i Dzień Matki. Pozostałe jednostki lekcyjne powinny być przeznaczone na utrwalenie materiału.
ROZKŁAD MATERIAŁU – Fairyland 1 (without alphabet)
Str./ Ilość lekcji/ Data |
Słownictwo |
Zwroty |
Rozwijane umiejętności |
Rozdział 1 – Hello! |
|||
str. 2-3 1 lekcja: 1) …… |
- powitania: hello; - imiona bohaterów serii: Alvin, Erlina, Frosty, Willow, Woody; - nazwa Magic Forest |
- Hello, I’m [Erlina/ Alvin/ itd.]; - This is [Woody/ Willow/ itd.] |
- słuchanie: wskazywanie bohaterów podręcznika na rysunku w kolejności zgodnej z nagraniem; - reagowanie na polecenia: Open/ Close your books.; - mówienie: potwierdzanie i zaprzeczanie (Yes./ No.), witanie i przedstawianie się, przedstawianie bohaterów podręcznika, udzielanie odpowiedzi na pytania Who is it?, What’s your name?; - sprawności manualne: wycinanie postaci bohaterów podręcznika, przygotowanie kukiełek Zeszyt ćwiczeń: - sprawności manualne: uzupełnianie elementów rysunku poprzez łączenie kresek, kolorowanie rysunku |
Temat lekcji: 1. Poznajmy się! |
|||
str. 4-5 1 lekcja: 2) …… |
- kolory: red, blue, green, yellow, pink, orange |
- It’s [orange/ green/ blue/ itd.] Zeszyt ćwiczeń: - My favourite colour is [blue/ pink/ itd.] |
- słuchanie: wskazywanie kolorów na rysunku zgodnie z nagraniem; - mówienie: odpowiadanie na pytania: Who’s this? What colour is this? What is your favourite colour?; - sprawności manualne:kolorowanie rysunku Zeszyt ćwiczeń: - sprawności manualne: kolorowanie elementów rysunku; - rozpoznawanie wzoru: kolorowanie elementów rysunku zgodnie z przedstawionym schematem kolorów; - mówienie: określanie swojego ulubionego koloru [My favourite colour is blue/ red/ itd.] |
Temat lekcji: 1.Nazwy kolorów: red, blue, green, yellow, pink, orange. |
|||
str. 6-7 1 lekcja: 3) …… |
- powitania: Welcome!; - pożegnania: Goodnight! |
- Welcome to the Magic Forest!; - Come with me! |
- słuchanie: historyjka obrazkowa; - mówienie: odtwarzanie dialogu towarzyszącego historyjce obrazkowej Zeszyt ćwiczeń: - sprawności manualne: uzupełnianie brakujących fragmentów obrazka nalepkami, kolorowanie obrazka; - mówienie: nazywanie bohaterów podręcznika przedstawionych na obrazku [This is Erlina/ Alvin/ itd.] |
Temat lekcji: 1. Hello! – słuchanie tekstu ze zrozumieniem. |
|||
str. 8-9 2 lekcje: 4) …… 5) …… |
- sun, tree, apples, oranges, frog, flower |
– |
- mówienie: odpowiadanie na pytanie What colour is the [sun/ orange/ frog/ itd.]?; - sprawności manualne: kolorowanie obrazka, rysowanie; - słuchanie: wybór ulubionego koloru bohaterów podręcznika na podstawie nagrania (dwie opcje) |
Temat lekcji: 1. Bądź ekologiczny – wprowadzenie słów: sun, tree, apples, oranges, frog, flower. Układanie pytań i odpowiedzi. 2. Gry i zabawy z wykorzystaniem nazw kolorów i poznanego słownictwa. |
|||
str. 10-11 1 lekcja: 6) …… |
- nazwy państw: UK, Germany; - bus, mailbox, tram |
– |
- mówienie: nazywanie kolorów, odpowiadanie na pytanie What colour is this?; - słuchanie i reagowanie: dopasowanie bohaterów podręcznika do kolorów zgodnie z treścią nagrania, wklejanie nalepek w miejsca otoczone odpowiedniego koloru gwiazdkami |
Temat lekcji: 1. Nasi nowi przyjaciele, powtórzenie i utrwalenie poznanych nazw kolorów. |
|||
1 lekcja: 7) …… |
Fairyland 1 Instant Lessons (materiały do wyboru): - Edukacja społeczna i przyrodnicza – Scenariusz 1, str. 8 (karta pracy – str. 54) - Edukacja matematyczna – Scenariusz 9, str. 16 (karta pracy – str. 62) - Edukacja plastyczna – Scenariusze 17-18, str. 24 (szablon i karta pracy – str. 78-79) |
||
Temat lekcji: 1. Edukacja społeczna, przyrodnicza, matematyczna i plastyczna – gry i zabawy. Utrwalenie materiału. |
|||
Uwagi: |
|||
Rozdział 2 – My Schoolbag! |
|||
str. 12-13 1 lekcja: 8) …… |
- wyposażenie ucznia: schoolbag, book, pencil case, pencil, pen, rubber |
- It’s a [book/ pen/ itd.]; - My [pen/ book/ itd.] is [yellow/ red/ itd.] |
- słuchanie: wskazywanie elementów wyposażenia ucznia przedstawionych na rysunku w kolejności zgodnej z nagraniem; - reagowanie na polecenia: Show me [red/ yellow/ itd]; - mówienie: nazywanie elementów wyposażenia ucznia, określanie koloru posiadanych elementów wyposażenia ucznia, odpowiadanie na pytania What’s this? What colour is this?; - sprawności manualne: kolorowanie rysunku, uzupełnianie rysunku (łączenie kresek) Zeszyt ćwiczeń: - spostrzegawczość: rozpoznawanie przedmiotów na niekompletnych obrazkach, odnajdywanie tych przedmiotów na rysunku przedstawiającym pokój ucznia; - sprawności manualne: uzupełnianie niekompletnych rysunków przedstawiających elementy wyposażenia ucznia; - mówienie: nazywanie elementów wyposażenia ucznia [It’s a pencil case/ itd.] |
Temat lekcji: 1.Wprowadzenie nazw przyborów szkolnych. |
|||
str. 14-15 1 lekcja: 9) …… |
- liczebniki 1–5 |
– |
- mówienie: odpowiadanie na pytania: How many [schoolbags/ flowers/ itd.]?; - reagowanie na polecenia: Let’s count!; - liczenie i dodawanie; - sprawności manualne: rysowanie (przedstawianie na rysunku wyniku dodawania) Zeszyt ćwiczeń: - liczenie: dopasowanie cyfr 1–5 do muchomorów z odpowiednią ilością kropek, zapisywanie liczby przedstawionych na rysunku elementów wyposażenia ucznia; - sprawności manualne: zapisywanie cyfr(pisanie po śladzie),kolorowanie elementów rysunku |
Temat lekcji: 1. Liczebniki główne 1–5. |
|||
str. 16-17 1 lekcja: 10) …… |
– |
- Time for school! |
- słuchanie: historyjka obrazkowa; - mówienie: odpowiadanie na pytanie How many [books/ pencils/ itd.]?; zadawanie pytaniaWhat’s this?, nazywanie przedmiotów: It’s a [pen/ book/ itd.]; odtwarzanie dialogu towarzyszącego historyjce obrazkowej Zeszyt ćwiczeń: - liczenie i sprawności manualne: uzupełnianie rysunku nalepkami przedstawiającymi brakującą liczbę przedmiotów; - spostrzegawczość i sprawności manualne: kolorowanie rysunku zgodnie z instrukcją (poszczególne cyfry odpowiadają różnym kolorom); - mówienie: określanie liczby przedmiotów: one [pencil], two [pencils] itd.; nazywanie przedmiotów i określanie ich koloru: It’s a [red pen.] itd. |
Temat lekcji: 1.My schoolbag! – praca z tekstem. |
|||
str. 18-19 1 lekcja: 11) …… |
- czasowniki: eat, breathe, grow, have babies; - zwierzęta: ant, bat; - rośliny: tree; - rzeczowniki: living things, non-living things |
- This is my [book.] |
- odróżnianie organizmów żywych od przedmiotów: kolorowanie organizmów żywych na rysunku; - słuchanie: zaznaczanie na rysunku zgodnej z nagraniem liczby przedmiotów (ile z pięciu?); - sprawności manualne i mówienie: rysowanie własnego wyposażenia szkolnego, opisywanie rysunku: This is my [pencil case]. It’s [pink.] |
Temat lekcji: 1.My schoolbag – praca plastyczna. |
|||
str. 20-21 2 lekcje: 12) …… 13) …… |
- nazwy państw: Cuba; - nazwy gier i zabaw na wolnym powietrzu: tug-of-war, hopscotch |
- Go to school!; - School is cool!; - Say your name! |
- mówienie: skandowanie, nazywanie elementów wyposażenia ucznia z pamięci; - słuchanie i reagowanie: dopasowanie elementów wyposażenia ucznia do kolorów zgodnie z treścią nagrania, wklejanie nalepek w miejsca otoczone odpowiedniego koloru gwiazdkami |
Tematy lekcji: 1.Język angielski na świecie. 2.Ćwiczenia utrwalające poznane słownictwo. |
|||
1 lekcja: 14) …… |
Fairyland 1 Instant Lessons (materiały do wyboru): - Edukacja społeczna i przyrodnicza – Scenariusz 2, str. 9 (karta pracy – str. 55) - Edukacja matematyczna – Scenariusz 9, 10, str. 16-17 (karty pracy – str. 63, 64-65) - Edukacja plastyczna – Scenariusze 19-20, str. 24 (szablony – str. 80-81) - Pory roku – Scenariusz 33, str. 28 (karty pracy – str. 91-93, szablon – str. 94) |
||
Temat lekcji: 1. Edukacja społeczna, przyrodnicza, matematyczna i plastyczna – gry i zabawy. Utrwalenie materiału. |
|||
Uwagi: |
|||
Rozdział 3 – My Home |
|||
str. 22-23 1 lekcja: 15) …… |
- budynek i jego części: house, roof, floor, wall, door, window |
- This is my house.; - This is the [floor/ door/ itd. It’s [green/ red/ itd.]; - The [door/ roof/ itd.] is [yellow/ blue/ itd.] |
- słuchanie: wskazywanie elementów budynku na rysunku w kolejności zgodnej z nagraniem; - mówienie: nazywanie części budynku, określanie ich koloru, odpowiadanie na pytania: What’s this? What colour is the [wall]?; opisywanie własnoręcznie wykonanego modelu domku: This is my house. The [door] is [blue.]; - spostrzegawczość: dopasowanie brakujących fragmentów do rysunków przedstawiających części budynku; - sprawności manualne: kolorowanie obrazka, wykonanie prostego modelu domku Zeszyt ćwiczeń: - spostrzegawczość: wybór części budynku zgodnej z rysunkiem domku (dwie opcje), śledzenie drogi w labiryncie; - sprawności manualne: kolorowanie rysunków; - mówienie: nazywanie części budynku i określanie ich koloru: This is the [wall]. It is [yellow.] |
Tematy lekcji: 1.Wprowadzenie nazw części domu: house, roof, window, floor, wall, door. |
|||
str. 24-25 1 lekcja: 16) …… |
- nazwy mebli: bed, chair, cupboard, table; - przyimki miejsca: in, on |
- It’s a [bed/ table/ itd.]; - This is my [chair/ cupboard/ itd.]. It’s [pink/ green/ itd.]; - [Woody] is on the [table/ chair]; - [Woody is in the [house/ cupboard.] |
- słuchanie: wskazywanie mebli na rysunku w kolejności zgodnej z nagraniem; wskazywanie rysunków zgodnie z tekstem piosenki (gdzie jest Woody?); - spostrzegawczość: dopasowanie mebli na rysunku do odpowiednich konturów; - sprawności manualne: wykonywanie modeli mebli z plasteliny, uzupełnianie rysunków (łączenie kresek); - mówienie: nazywanie mebli i określanie ich koloru: This is my [chair.] It is [blue.]; odpowiadanie na pytania: What’s this? Where’s [Woody/ the pencil/ itd.]?; informowanie o miejscu, gdzie ktoś/ coś się znajduje: [Woody] is in [the cupboard/ the house.], [Woody] is on [the table/ the chair.] Zeszyt ćwiczeń: - rozpoznawanie wzoru i sprawności manualne: wypełnianie pustych okienek w tabeli rysunkiem odpowiedniego mebla (zgodnie ze schematem); - spostrzegawczość: rozpoznawanie rysunków przedstawiających podobne sytuacje; - mówienie: nazywanie mebli; określanie, gdzie znajdują się bohaterowie podręcznika przedstawieni na obrazkach |
Tematy lekcji: 1.Wprowadzenie nazw mebli: table, chair, bed, cupboard. Przyimki miejsca: on, in. |
|||
str. 26-27 1 lekcja: 17) …… |
- czasownik wake up |
- [Frosty] is in bed!; - Wake up [Frosty]! |
- słuchanie: historyjka obrazkowa; - mówienie: odpowiadanie na pytania: What’s in your house?, Who/ What is this? Where’s [Frosty]?; odtwarzanie dialogu towarzyszącego historyjce obrazkowej Zeszyt ćwiczeń: - spostrzegawczość i sprawności manualne: uzupełnianie rysunku domu nalepkami; - sprawności manualne: kolorowanie rysunków; - mówienie: nazywanie mebli: It’s a [red table.] itd..; określanie, gdzie znajduje się Frosty na obrazkach |
Tematy lekcji: 1.My home! – praca z tekstem. |
|||
str. 28-29 1 lekcja: 18) …… |
- nazwy zwierząt domowych: bird, cat, dog, fish; - nazwy „domów” zwierząt: nest, basket, doghouse, fish tank |
- This is my [room/ bed/ itd.]; - Look! |
- spostrzegawczość: śledzenie drogi w labiryncie; - słuchanie: kolorowanie książek znajdujących się na rysunku pokoju zgodnie z nagraniem; - sprawności manualne i mówienie: rysowanie własnego pokoju, opisywanie rysunku: This is my room. Look! This is my [table.] itd. |
Tematy lekcji: 1.Bądź ekologiczny! Domy różnych zwierząt. |
|||
str. 30-31 2 lekcje: 19) …… 20) …… |
- nazwy państw: USA, France; - imiona bohaterów legend i baśni popularnych |
- Look at [Jack’s house/ the roof/ itd.]; - Is it [in the cupboard/ on the table/ itd.]? |
- spostrzegawczość i znajomość tradycyjnych baśni i legend różnych krajów: dopasowanie bohaterów baśni i legend do ich domów; - mówienie: zwracanie uwagi na poszczególne elementy rysunku: Look at [Belle’s house/ the window/ itd.]; zadawanie pytania Is it [on the table/ in the cupboard/ itd.]? (zabawa w chowanego); - słuchanie i reagowanie: dopasowanie elementów budynku do kolorów zgodnie z treścią nagrania, wklejanie nalepek w miejsca otoczone odpowiedniego koloru gwiazdkami |
Tematy lekcji: 1.Rodzaje domów na świecie. 2.My home – powtórzenie i utrwalenie poznanych pytań i słówek. |
|||
1 lekcja: 21) …… |
Fairyland 1 Instant Lessons (materiały do wyboru): - Edukacja społeczna i przyrodnicza – Scenariusz 3, str. 10 (karta pracy, str. 56) - Edukacja matematyczna – Scenariusz 11, str. 18 (karty pracy, str. 66-67) - Edukacja plastyczna – Scenariusze 21-22, str. 25 |
||
Temat lekcji: 1. Edukacja społeczna, przyrodnicza, matematyczna i plastyczna – gry i zabawy. Utrwalenie materiału. |
|||
Uwagi: |
|||
Rozdział 4 – My Toys |
|||
str. 32-33 1 lekcja: 22) …… |
- zabawki: ball, car, doll, plane, teddy, train |
- How many [balls/ cars/ itd.]?; - Let’s count!; - What have you got?; - Here’s a [plane.]; - I’ve got a [red car/ green train/ itd.] |
- słuchanie: wskazywanie zabawek na rysunku w kolejności zgodnej z nagraniem; zaznaczanie na rysunku zabawek wymienionych w piosence; - spostrzegawczość i liczenie: liczenie, ile zabawek danego rodzaju znajduje się na rysunku; - mówienie: wskazywanie: Here’s a [ball/ car/ itd.];potwierdzanie/ zaprzeczanie: Yes./ No.; odpowiadanie na pytanie: How many [trains/ balls/ itd.]?; podawanie informacji o posiadanych zabawkach: I’ve got a [yellow plane/ red ball/ itd.].; - sprawności manualne: kolorowanie obrazków Zeszyt ćwiczeń: - spostrzegawczość i sprawności manualne: kolorowanie obrazków zgodnie z kolorem kropek w poszczególnych częściach rysunków; kolorowanie zabawek zgodnie z kodem, w którym cyfry odpowiadają poszczególnym kolorom; - mówienie: nazywanie zabawek; opisywanie zabawek na rysunkach I’ve got [a blue ball.] |
Temat lekcji: 1. Wprowadzenie nazw zabawek: doll, ball, car, train, plane, teddy. |
|||
str. 34-35 1 lekcja: 23) …… |
- liczebniki 6–10 |
- Count [seven balls.]; - Is it a [doll/ train/ itd.]?; - [Six] and [two] is [eight.]; - I’ve got a [teddy.] |
- słuchanie: powtarzanie cyfr 1–6 za nagraniem; - słuchanie i sprawności manualne: łączenie kropek w kolejności zgodnej z nagraniem (instrukcja wykonania rysunku); - dodawanie: dopasowanie zabawek do ich właścicieli na podstawie wyników dodawania; - sprawności manualne: wykonanie papierowych nakładek na palce z poszczególnymi cyframi (1–10); - mówienie: podawanie informacji o posiadanych zabawkach: I’ve got a [ball/ plane/ itd.]; liczenie do dziesięciu; odpowiadanie na pytania: What is it? Is it a [plane/ teddy/ itd.]? Zeszyt ćwiczeń: - sprawności manualne i liczenie: pisanie cyfr (pisanie po śladzie) i łączenie ich z rysunkami przedstawiającymi odpowiednią liczbę zabawek; - sprawności manualne i dodawanie: kolorowanie zabawek na rysunku zgodnie z kodem, w którym kolory odpowiadają wynikom dodawania; - liczenie i dodawanie: liczenie kropek, dodawanie liczby kropek z dwóch pól i zaznaczanie właściwego wyniku (trzy opcje); - mówienie: nazywanie zabawek zgodnie z odpowiadającymi im cyframi: One – [teddy], Two – [ball] itd. |
Temat lekcji: 1. Liczebniki główne 1–10. |
|||
Lekcja okolicznościowa – Season’s Greetings! |
|||
str. 84-85 1 lekcja: 24) …… |
- słownictwo związane ze Świętami Bożego Narodzenia: Christmas, Christmas tree, Santa, reindeer, sleigh, presents |
- zwroty związane ze Świętami Bożego Narodzenia: Merry Christmas, It’s Christmas time |
- słuchanie i śpiewanie: nauka piosenki Jingle Bells; - sprawności manualne: kolorowanie obrazka; wykonanie kartki świątecznej - mówienie: wybieranie prezentów dla bohaterów podręcznika: A [train] for [Frosty.] itd. |
Temat lekcji: 1. Christmas – święta Bożego Narodzenia. Piosenka Jingle Bells! |
|||
Rozdział 4 – My Toys – c.d. |
|||
str. 36-37 1 lekcja: 25) …… |
– |
- Let’s play!; - Where’s the[ball]?; - It’s in the tree! |
- słuchanie: historyjka obrazkowa; - mówienie: odtwarzanie dialogu towarzyszącego historyjce obrazkowej Zeszyt ćwiczeń: - spostrzegawczość i sprawności manualne: uzupełnianie rysunku nalepkami (zabawki); - sprawności manualne: kolorowanie rysunku; - rozumienie relacji: dopasowanie małych zabawek do małego samochodu i dużych zabawek do dużego samochodu; - mówienie: podawanie informacji o posiadanych zabawkach: I’ve got a [doll/ itd.] |
Temat lekcji: 1. My toys – praca z tekstem. |
|||
str. 38-39 1 lekcja: 26) …… |
- rzeczowniki: coffee can, money box, marbles; - czasownik: recycle; - przymiotniki: big, small |
- This is my favourite toy.; - The [small ball] is in a [small box.] |
- sprawności manualne: kolorowanie rysunków; - rozumienie relacji i mówienie: dopasowanie dużych zabawek do dużego pudełka i małych zabawek do małego pudełka; opisywanie umiejscowienia zabawek: The [small train] is in the [small box.]; - sprawności manualne i mówienie: rysowanie ulubionej zabawki, opisywanie rysunku: This is my favourite toy. It’s a [car/ plane.] |
Temat lekcji: 1. Przymiotniki: big, small, favourite. Przyimki miejsca oraz nazwy kolorów. |
|||
str. 40-41 2 lekcje: 27) …… 28) …… |
- nazwy państw: Russia; - nazwy zabawek: Matryoshka |
- I’ve got a [big/ small] [teddy/ car/ itd.] |
- spostrzegawczość: wskazanie zabawki różniącej się drobnym szczegółem od pozostałych w rzędzie; - słuchanie i reagowanie: dopasowanie zabawek do kolorów zgodnie z treścią nagrania, wklejanie nalepek w miejsca otoczone odpowiedniego koloru gwiazdkami; - dodawanie, sprawności manualne i mówienie: kolorowanie pociągu zgodnie z kodem, w którym kolory odpowiadają wynikom dodawania; opisywanie czynności dodawania: [Three] and [two] is [five.] |
Tematy lekcji: 1. Zabawki dzieci z całego świata. 2. Powtórzenie i utrwalenie nazw zabawek, kolorów oraz liczebników głównych 1–10. |
|||
1 lekcja: 29) …… |
Fairyland 1 Instant Lessons (materiały do wyboru): - Edukacja społeczna i przyrodnicza – Scenariusz 4, str. 11 (karta pracy, str. 57) - Edukacja matematyczna – Scenariusz 12, str. 19 (karty pracy, str. 68-69) - Edukacja plastyczna – Scenariusze 23-24, str. 25 (szablon – str. 83) |
||
Temat lekcji: 1. Edukacja społeczna, przyrodnicza, matematyczna i plastyczna – gry i zabawy. Utrwalenie materiału. |
|||
Uwagi: |
|||
Rozdział 5 – My Face |
|||
str. 42-43 1 lekcja: 30) …… |
- części twarzy: ears, eyes, hair, mouth, nose, tongue |
- Touch your [ears/ nose/ itd.]; - Pull out your tongue.; - He/ She’s got [four ears/ one big eye/ itd.]; - Look at me! |
- słuchanie: wskazywanie części twarzy na rysunku w kolejności zgodnej z nagraniem; wykonywanie prostych poleceń zgodnie z treścią piosenki (Touch your nose/ ears/ itd., Pull out your tongue.); numerowanie rysunków „potworów” zgodnie z kolejnością opisów w nagraniu; - mówienie: nazywanie części twarzy; odpowiadanie na pytania: How many [eyes/ ears]?, What colour is it?; opisywanie potworów: He/ She’s got [one big eye/ orange hair/ itd.];opisywanie własnoręcznie wykonanej maski „potwora”: Look at me! I’ve got…; - sprawności manualne: wykonywanie maski „potwora” Zeszyt ćwiczeń: - spostrzegawczość i sprawności manualne: uzupełnianie brakujących rysunków nalepkami; uzupełnianie rysunków twarzy brakującymi elementami; - mówienie: opisywanie bohaterów podręcznika przedstawionych na rysunkach: [Frosty] has got [a nose.] |
Temat lekcji: 1.Wprowadzenie nazw części twarzy: nose, hair, ears, eyes, mouth, tongue. |
|||
str. 44-45 1 lekcja: 31) …… |
- przymiotniki: dirty, clean; - przedmioty związane z dbaniem o higienę osobistą: brush, shampoo, soap, toothpaste; - czasowniki: brush, wash |
- [Woody] is dirty/ clean.; - Wash your [face/ hands/ hair.]; - Brush your [hair/ teeth.] |
- słuchanie: wskazywanie przedmiotów związanych z dbaniem o higienę osobistą w kolejności zgodnej z poleceniami w nagraniu; - mówienie: wydawanie poleceń: Wash your [face.], Brush your [hair.] Zeszyt ćwiczeń: - spostrzegawczość: dopasowanie rysunków przedstawiających postacie wykonujące różne czynności do ich „cieni”; - spostrzegawczość i sprawności manualne: kolorowanie rysunku twarzy zgodnie z kodem, w którym cyfry odpowiadają poszczególnym kolorom; - mówienie: określanie czynności widocznych na rysunkach: Brush your[teeth.], Wash your [face.]; opisywanie twarzy „potwora”: He’s got [blue hair/ itd.] |
Temat lekcji: 1. Kiedy jestem brudny… |
|||
str. 46-47 1 lekcja: 32) …… |
- postacie z baśni: Little Red Riding Hood, Big Bad Wolf |
- Hello!; - Bye!; - Lovely flowers!; - You’ve got big [eyes/ ears/ teeth]!; - Smile!; - Thank you! |
- słuchanie: historyjka obrazkowa; - mówienie: odtwarzanie dialogu towarzyszącego historyjce obrazkowej Zeszyt ćwiczeń: - spostrzegawczość: wyszukiwanie szczegółów różniących dwa rysunki; - mówienie: wypowiadanie znanych kwestii Czerwonego Kapturka: You’ve got big [eyes/ ears/ teeth.]; opisywanie szczegółów różniących dwa obrazki: He’s got blue hair. He’s got green hair. She’s got a small nose. She’s got a big nose itd. |
Temat lekcji: 1. „Czerwony Kapturek” – nasza wersja bajki. |
|||
str. 48-49 1 lekcja: 33) …… |
– |
– |
- spostrzegawczość: spomiędzy przedstawionych konturów części pyszczka wybór tych, które odpowiadają zdjęciom psa i kota; - mówienie: opisywanie części pyszczka psa i kota: This is a cat/ dog. It’s got [small ears/ big eyes/ itd.]; - słuchanie: kolorowanie twarzy zgodnie z instrukcjami w nagraniu; - sprawności manualne i mówienie: rysowanie portretu Mr/ Miss Potato, opisywanie rysunku: Look at Mr/ Miss Potato! He/ She’s got [blue eyes/ small ears/ itd.] |
Temat lekcji: 1. Bądź ekologiczny! Opisujemy nasze zwierzęta: He/ She’s got… |
|||
str. 50-51 2 lekcje: 34) …… 35) …… |
- imiona bohaterów bajek telewizyjnych: Mickey Mouse, Pinocchio, Stitch, Lightning McQueen from Cars |
– |
- spostrzegawczość: dopasowanie części twarzy przedstawionych na rysunkach do postaci na obrazku; - słuchanie i reagowanie: dopasowanie części twarzy do kolorów zgodnie z treścią nagrania, wklejanie nalepek w miejsca otoczone odpowiedniego koloru gwiazdkami; - mówienie: opisywanie bohaterów bajek: He’s got [big ears/ big nose/ itd.]; nazywanie czynności: Wash your [hands.], Brush your [teeth.] |
Temat lekcji: 1.Opisujemy postaci z różnych bajek. Wykorzystanie konstrukcji: He’s got/ She’s got… 2.Gry i zabawy językowe z wykorzystaniem nazw części ciała. |
|||
1 lekcja: 36) …… |
Fairyland 1 Instant Lessons (materiały do wyboru): - Edukacja społeczna i przyrodnicza – Scenariusz 5, str. 12 (karta pracy, str. 58) - Edukacja matematyczna – Scenariusz 13, str. 20 (karty pracy, str. 70-71) - Edukacja plastyczna – Scenariusze 25-26, str. 26 (szablon – str. 84) - Pory roku – Scenariusz 34, str. 29 (karty pracy – str. 95-96) |
||
Temat lekcji: 1. Edukacja społeczna, przyrodnicza, matematyczna i plastyczna – gry i zabawy. Utrwalenie materiału. |
|||
Rozdział 6 – My Food |
|||
str. 52-53 1 lekcja: 37) …… |
- produkty spożywcze: food, bananas, biscuits, cheese, eggs, milk, sandwiches |
- I like [eggs/ biscuits/ itd.]; - Give me some! |
- słuchanie: wskazywanie produktów spożywczych na rysunku w kolejności zgodnej z nagraniem; zakreślanie produktów spożywczych pojawiających się w tekście piosenki; - mówienie: wymienianie produktów spożywczych, które uczniowie lubią: I like [bananas/ sandwiches/ milk/ itd.]; proszenie o produkty: Give me some, please!; - rozpoznawanie wzoru: wypełnianie pustych okienek w tabeli rysunkami odpowiednich produktów spożywczych (zgodnie ze schematem); - sprawności manualne: wykonywanie pudełka na szkolne drugie śniadanie, kolorowanie obrazków przedstawiających produkty spożywcze Zeszyt ćwiczeń: - spostrzegawczość: dopasowanie rysunków produktów spożywczych do ich konturów na obrazku przedstawiającym nakryty stół; - sprawności manualne: rysowanie produktów spożywczych; - mówienie: robienie zakupów: Give me some[cheese], please! |
Temat lekcji: 1.Wprowadzenie nazw produktów spożywczych: bananas, eggs, milk, sandwiches, biscuits, cheese. Konstrukcja: I like… |
|||
str. 54-55 1 lekcja: 38) …… |
- produkty spożywcze: apples, - napoje: tea, cola; - rzeczownik picnic |
- I don’t like [pizza/ apples/ itd.]; - Yummy!/ Yuk!; - My turn!; - Come on, everyone!; - Picnics are yummy! |
- słuchanie: wskazywanie produktów spożywczych na obrazku w kolejności zgodnej z nagraniem; uzupełnianie rysunków buzi uśmiechem lub skrzywieniem w zależności od treści nagrania (lubiane i nielubiane produkty spożywcze); - odróżnianie zdrowego jedzenia od niezdrowych produktów spożywczych: gra planszowa; - mówienie: określanie, które produkty uczniowie lubią, a których nie lubią: I like [pizza]. Yummy!, I don’t like milk. Yuk! Zeszyt ćwiczeń: - spostrzegawczość: dopasowanie rysunków przedstawiających postacie, które właśnie coś zjadły/ wypiły do produktów spożywczych; - mówienie: wyrażanie swojego stosunku do produktów spożywczych przedstawionych na rysunkach: I like [biscuits.], I don’t like [tea.] itd. |
Temat lekcji: 1.Nazwy produktów spożywczych: tea, pizza, apples, popcorn, ice cream, cola. Konstrukcja: I like…/ I don’t like… |
|||
str. 56-57 1 lekcja: 39) …… |
– |
- Let’s have a picnic!; - What’s your favourite food? |
- słuchanie: historyjka obrazkowa; - mówienie: zadawaniepytania What’s your favourite food?i odpowiadanie na nie: [Apples]. Yum!; odtwarzanie dialogu towarzyszącego historyjce obrazkowej Zeszyt ćwiczeń: - spostrzegawczość: uzupełnianie brakujących fragmentów obrazka odpowiednimi naklejkami; - sprawności manualne i mówienie: rysowanie produktów spożywczych na jednej z dwóch tac oznaczonych odpowiednio uśmiechniętą i niezadowoloną buzią i określanie swojego stosunku do tych produktów: I like [milk.], I don’t like [eggs.] itd. |
Temat lekcji: 1.Let’s have a picnic! – praca z tekstem. |
|||
str. 58-59 2 lekcje: 40) …… 41) …… |
- nazwy zwierząt: cow, chicken |
- Do you like [ice cream/ milk/ itd.]?; - We get [milk] from a [cow.]; - Does [Frosty] like [ice cream]?; - What’s on your pizza? |
- sprawności manualne: rysowanie produktów spożywczych (łączenie kresek); - określanie pochodzenia produktów spożywczych; - mówienie: określanie pochodzenia produktów spożywczych: We get [bananas] from a [tree.]; zadawanie pytania Do you like [eggs]? i udzielanie odpowiedzi: Yes! Yummy! lub No! Yuk!; odpowiadanie na pytanie What’s on your pizza?: [Cheese and eggs.]; - sprawności manualne i mówienie: rysowanie swojego ulubionego produktu spożywczego, informowanie o ulubionym produkcie: I like [ice cream]! Yummy! |
Tematy lekcji: 1. Bądź ekologiczny! – Dlaczego hodujemy różne zwierzęta? 2. Robimy listę zakupów i zakupy! |
|||
str. 60-61 2 lekcje: 42) …… 43) …… |
- nazwy państw: China, Turkey |
- Do you drink tea?; - Change places! |
- świadomość odmienności kulturowej: wybór artykułów spożywczych, które mieszkańcy Wysp Brytyjskich jedzą podczas posiłku zwanego „herbatą”; - słuchanie i reagowanie: dopasowanie produktów spożywczych do kolorów zgodnie z treścią nagrania, wklejanie nalepek w miejsca otoczone odpowiedniego koloru gwiazdkami; - mówienie: wymienianie ulubionych produktów spożywczych: I like [pizza] and [biscuits] and [sandwiches] and… itd. |
Tematy lekcji: 1. Potrawy ludzi na całym świecie. 2.Gry i zabawy utrwalające poznane słownictwo. |
|||
1 lekcja: 44) …… |
Fairyland 1 Instant Lessons (materiały do wyboru): - Edukacja społeczna i przyrodnicza – Scenariusz 6, str. 13 (karta pracy, str. 59) - Edukacja matematyczna – Scenariusz 14, str. 21 (karty pracy, str. 72-73) - Edukacja plastyczna – Scenariusze 27-28, str. 26 (szablony – str. 85-86) - Pory roku – Scenariusz 35, str. 30 (karty pracy – str. 97-98, szablon – str. 99) |
||
Temat lekcji: 1. Edukacja społeczna, przyrodnicza, matematyczna i plastyczna – gry i zabawy. Utrwalenie materiału. |
|||
Uwagi: |
|||
Rozdział 7 – My Animals |
|||
str. 62-63 1 lekcja: 45) …… |
- nazwy zwierząt: sheep, horse, hen; - wyrazy dźwięko-naśladowcze – głosy zwierząt: woof, baa, moo, miaow, cluck, neigh |
- The [dog/ horse/ itd.] goes [woof/ neigh/ itd.] |
- słuchanie: wskazywanie zwierząt na rysunku w kolejności zgodnej z nagraniem; numerowanie zwierząt na rysunku zgodnie z kolejnością, w jakiej uczniowie słyszą ich głosy; - mówienie: informowanie, jakie głosy wydają zwierzęta: The [cow] goes [moo.]; opisywanie rysunku: Look! [Three green hens.]; - sprawności manualne: kolorowanie rysunku Zeszyt ćwiczeń: - sprawności manualne i mówienie: kolorowanie zwierząt, opisywanie rysunków: It’s a [blue cat.]; - liczenie: liczenie różnych gatunków zwierząt na rysunku, zapisywanie cyfr |
Temat lekcji: 1. Wprowadzenie nazw zwierząt domowych. Powtórzenie nazw kolorów oraz liczebników głównych 1–10. |
|||
str. 64-65 1 lekcja: 46) …… |
- czasowniki: climb, fly, jump, run, swim |
- I can [climb/ jump/ itd.]; - It can [fly/ run/ itd.]; - What can [you/ a horse/ itd.] do? |
- słuchanie: wskazywanie czynności przedstawionych na rysunkach w kolejności zgodnej z nagraniem; naśladowanie czynności wymienionych w tekście piosenki; - sprawności manualne i mówienie: wykonywanie kukiełek przedstawiających różne zwierzęta, nazywanie zwierząt i określanie, co potrafią robić: It’s a [horse]. It can [jump.] itd. Zeszyt ćwiczeń: - sprawności manualne: uzupełnianie brakujących fragmentów rysunków (łączenie kresek); kolorowanie; - mówienie: nazywanie czynności, jakie wykonują zwierzęta na rysunku |
Temat lekcji: 1.Czasowniki ruchu. Pytanie: What can you do? |
|||
str. 66-67 1 lekcja: 47) …… |
– |
- Can you [climb/ swim/ itd.]?; - Yes, I can!/ No, I can’t!; - No, but I can [jump/ run/ itd.]!; - I can’t [fly/ climb/ itd.] |
- słuchanie: historyjka obrazkowa; - mówienie: odtwarzanie dialogu towarzyszącego historyjce obrazkowej Zeszyt ćwiczeń: - spostrzegawczość: uzupełnianie brakujących fragmentów obrazka odpowiednimi naklejkami; - mówienie: informowanie, jakie czynności uczniowie potrafią wykonać, a jakich nie potrafią wykonać: I can [run], I can’t [fry.] itd.;zadawanie pytania: Can you [jump]? i udzielanie odpowiedzi: Yes, I can!/ No, I can’t! |
Temat lekcji: 1.My animals – praca z tekstem. |
|||
str. 68-69 1 lekcja: 48) …… |
- nazwy zwierząt: lion, hippo, polar bear, flamingo, parrot, penguin |
- What can a [lion/ parrot/ itd.] do?; - This is my farm!; - How many animals are there in the farm?; - Willow says, [jump/ climb/ itd.]! |
- wiedza o zwierzętach, sprawności manualne i mówienie: kolorowanie płatków kwiatu z fotografią dzikiego zwierzęcia w zależności od czynności, z jakich wykonywania dane zwierzę słynie, opisywanie umiejętności zwierząt: It can [fly/ climb/ itd.]; - mówienie: zadawanie pytania Can you [jump]? i udzielanie odpowiedzi: Yes, I can./ No, I can’t.; - reagowanie: naśladowanie czynności wymienianych przez nauczyciela (zabawa typu Simon says); - sprawności manualne i mówienie: rysowanie farmy, opisywanie rysunku: This is my farm. Look! [A duck/ two dogs/ itd.] |
Temat lekcji: 1.Bądź ekologiczny – co potrafią robić różne dzikie zwierzęta. |
|||
str. 70-71 2 lekcje: 49) …… 50) …… |
- nazwy państw: Australia, Peru; - nazwy zwierząt: koala, llama, panda |
- You’re a [duck]! |
- wiedza o zwierzętach: zwierzęta charakterystyczne dla Australii, Chin, Peru; - rozpoznawanie wzoru: kolorowanie zwierząt rysunku zgodnie z przedstawionym schematem kolorów; - słuchanie i reagowanie: dopasowanie zwierząt do kolorów zgodnie z treścią nagrania, wklejanie nalepek w miejsca otoczone odpowiedniego koloru gwiazdkami; - mówienie: nazywanie i opisywanie zwierząt na rysunku: a [green koala]; opisywanie umiejętności: I can [swim/ run/ itd.] |
Tematy lekcji: 1.Zwierzęta zamieszkujące w różnych regionach ziemi. 2.Powtórzenie i utrwalenie nazw zwierząt, części ciała, kolorów, liczebników głównych. |
|||
1 lekcja: 51) …… |
Fairyland 1 Instant Lessons (materiały do wyboru): - Edukacja społeczna i przyrodnicza – Scenariusz 7, str. 14 (karta pracy, str. 60) - Edukacja matematyczna – Scenariusz 15, str. 22 (karty pracy, str. 74-75) - Edukacja plastyczna – Scenariusze 29-30, str. 27 (szablony – str. 87-89) |
||
Temat lekcji: 1. Edukacja społeczna, przyrodnicza, matematyczna i plastyczna – gry i zabawy. Utrwalenie materiału. |
|||
Uwagi: |
|||
Lekcja okolicznościowa – Mother’s Day! |
|||
str. 86-87 1 lekcja: 52) …… |
- słownictwo związane z obchodzeniem Dnia Matki: heart, love, hugs, kisses, Mother’s Day |
- zwroty związane z obchodzeniem Dnia Matki: Happy Mother’s Day, This flower is for you, Mum |
- słuchanie i śpiewanie: nauka piosenki związanej z Dniem Matki; - sprawności manualne: dopasowanie połówek serduszek (porównywanie kształtu krawędzi); odnajdywanie drogi w labiryncie; wykonanie kwiatka dla Mamy |
Temat lekcji: 1. Dzień Matki. |
|||
Rozdział 8 – My Senses |
|||
str. 72-73 1 lekcja: 53) …… |
- czasowniki opisujące wrażenia: see, smell, hear, taste, touch; - nazwy zwierząt: snail, rabbit |
- I can [see/ hear/ itd.] with my [eyes/ ears/ itd.]; - I can [see/ smell/ itd.] a [snail/ flower/ itd.]; - I can [hear/ taste/ itd.] the…, but I can’t [hear/ taste/ itd.] the…; - What can you [smell/ hear/ itd.]? |
- słuchanie: wskazywanie rodzajów wrażeń na rysunku w kolejności zgodnej z nagraniem; - mówienie: informowanie, co widać na rysunku: I can see a [cat/ snail/ itd.]; - wiedza o świecie i mówienie: określanie, które z rzeczy, zwierząt, produktów żywnościowych na rysunku da się usłyszeć, powąchać, posmakować: I can [hear a train] but I can’t [hear a pencil.]; - sprawności manualne i mówienie: rysowanie tego, co można odbierać poszczególnymi zmysłami, opisywanie rysunku: I can [smell a pizza], I can [hear a car.] itd. Zeszyt ćwiczeń: - spostrzegawczość i mówienie: wskazywanie rysunku, który różni się od pozostałych w rzędzie, nazywanie wrażeń, jakie ilustrują rysunki: [touch, smell, hear itd.]; - mówienie: informowanie o treści rysunku: I can [see a mouse], I can [smell popcorn.] itd. |
Temat lekcji: 1.Wprowadzenie nazw zmysłów: see, smell, hear, taste, touch. Konstrukcja: I can (see). |
|||
str. 74-75 1 lekcja: 54) …… |
- rzeczowniki: sun, moon, stars, day, night |
- It’s day/ night!; - Is it day or is it night? |
- słuchanie: wskazywanie elementów rysunku przedstawiającego różnice pomiędzy dniem a nocą w kolejności zgodnej z nagraniem; - mówienie: określanie, czy rysunki przedstawiają czynności wykonywane za dnia, czy nocą: It’s day/ might. Zeszyt ćwiczeń: - spostrzegawczość i liczenie: liczenie gwiazd, księżyców i słoneczek na koszuli nocnej bałwanka Frosty’ego; - spostrzegawczość i mówienie: kolorowanie rysunków przedstawiających dzień i noc, komentowanie rysunków: It’s [day]. Look at the [sun.] itd. |
Temat lekcji: 1. Wprowadzenie słów: day, night, sun, moon, stars. |
|||
str. 76-77 1 lekcja: 55) …… |
– |
- It’s a fairy party!; - This is fun!; - I love the Magic Forest! |
- słuchanie: historyjka obrazkowa; - mówienie: odtwarzanie dialogu towarzyszącego historyjce obrazkowej Zeszyt ćwiczeń: - spostrzegawczość: uzupełnianie brakujących fragmentów obrazka odpowiednimi naklejkami; - mówienie: interpretowanie rysunków: [Frosty] can [taste] [ice carem.] itd. |
Temat lekcji: 1. It’s a fairy party! – praca z tekstem. |
|||
str. 78-79 1 lekcja: 56) …… |
– |
- It’s night/day. I can see [a bat]. |
- mówienie: komentowanie rysunków: I can see a [lion] at might.; - sprawności manualne: wykonanie modelu nietoperza z wytłoczki do jajek; - słuchanie: dopasowanie postaci widocznych na obrazku do tego, co widzą zgodnie z treścią nagrania; - sprawności manualne i mówienie: rysowanie obrazka przedstawiającego dzień lub noc i opisywanie go: It’s [night]. I can see [the stars/a bat/itd.] |
Temat lekcji: 1.Bądź ekologiczny! – Zwierzęta aktywne w dzień i w nocy. |
|||
str. 80-81 2 lekcje: 57) …… 58) …… |
- nazwy państw: Italy; - nazwy produktów spożywczych: fish and chips; - nazwy instrumentów muzycznych: bagpipes, violin; - nazwy zabytków: Big Ben, Coliseum |
– |
- sprawności manualne: uzupełnianie brakujących elementów rysunków (łączenie kresek); - świadomość odmienności kulturowej: zabytki, narodowe potrawy i charakterystyczne instrumenty muzyczne Wielkiej Brytanii i Włoch; - mówienie: określanie wrażeń charakterystycznych dla Wielkiej Brytanii i Włoch: I can [hear bagpipes], I can [see the Coliseum] itd.; - słuchanie i reagowanie: dopasowanie czasowników opisujących wrażenia do kolorów zgodnie z treścią nagrania, wklejanie nalepek w miejsca otoczone odpowiedniego koloru gwiazdkami |
Tematy lekcji: 1.Świat wokół nas! 2.Gry i zabawy z wykorzystaniem poznanego słownictwa oraz konstrukcji zdaniowych. |
|||
1 lekcja: 59) …… |
Fairyland 1 Instant Lessons (materiały do wyboru): - Edukacja społeczna i przyrodnicza – Scenariusz 8, str. 15 (karta pracy, str. 61) - Edukacja matematyczna – Scenariusz 16, str. 23 (karty pracy, str. 76-77) - Edukacja plastyczna – Scenariusze 31-32, str. 27 (szablon – str. 90) - Pory roku – Scenariusz 36, str. 31 (karty pracy – str. 100-101, szablon – str. 102) |
||
Temat lekcji: 1. Edukacja społeczna, przyrodnicza, matematyczna i plastyczna – gry i zabawy. Utrwalenie materiału. |
|||
1 lekcja: 60) …… |
Temat lekcji: 1.Fun Time!– gry i zabawy. |
||
Uwagi: |
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu
6:30 - 8:00
schodzenie sie dzieci, zajęcia w grupach lub indywidualne inspirowane przez nauczyciela i swobodne w kącikach zainteresowań, prowadzenie obserwacji, praca indywidualna
8:00 - 8:00
ćwiczenie poranne, przygotowanie do śniadania
8:30 - 9:00
śniadanie
9:00 - 10:00
zajęcia dydaktyczne dla całej grupy (w zależności od wieku), zabawy i zajęcia kierowane wynikające z miesięcznego planu pracy - tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej i werbalnej dzieci
10:00 - 11:00
zabawy w sali i w ogrodzie przedszkolnym, spacery i wyciaczki (w zależności od pogody i pory roku)
11:00 - 11:20
zabawa ruchowa, przygotowanie do obiadu
11:20 - 12:00
obiad
12:00 - 14:00
odpoczynek poobiedni (leżakowanie dla dzieci najmłodszych), zabwy wyciszające, zajęcia dodatkowe, zabawy integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, spacery lub pobyt w ogrodzie (decyduje pogoda, pora roku lub plan zajęć)
14:00 - 14:30
(wstawanie i ubieranie się dzieci leżakujących) zabawa ruchowa, zabiegi higieniczne, przygotowanie do podwieczorku
14:30 - 14:50
podwieczorek
14:50 - 16:30
zabawy dowolne i organizowane, praca indywidualna, wyrównawcza, prowadzenie obserwacji, rozchodzenie sie dzieci (z sal lub ogrodu przedszkolnego)
JĘZYK ANGIELSKI