Datetime: 18 Maj 2020
Napisane przez
Dział: Najnowsze wydarzenia 2019/2020
Comments

Dzień dobry przedszkolaki

Przedstawiamy Wam kolejną porcję zadań i zabaw do wykonania w domowym zaciszu. Mamy nadzieję, że świetnie spędzacie czas. Z pozdrowieniami dla Was  Pani Ewelina Dalecka, Anna Stefaniak i Karina Wysocka.

Ekoludki i Myszki Propozycja działań na najbliższy tydzień

Tematem tygodnia będzie Łąka i jej mieszkańcy, którego celem jest rozpoznawanie roślin i zwierząt żyjących na łące; zachęcanie do wnikliwej obserwacji przyrody.

1. Wprowadzenie do tematu https://www.youtube.com/watch?v=toHxCZxUjac Wiersz Bożeny Formy „Majowa Łąka” zagadki o mieszkańcach łąki, piosenka „Bal na łące”

2. Zapoznanie z monetami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł i banknotem o nominale 10 zł. Odczytywanie wyrazów: bankier, banknoty, bankomat. − Kim jest bankier? Czym się zajmuje? − Do czego służy bankomat? − Co to są banknoty?

3. Rozmowa na temat banku. − Co to jest bank? − Czy jest potrzebny? Dlaczego? − Kto pracuje w banku? − Co powinni umieć ludzie pracujący w banku?

4. Zabawa Kto nadaje się na bankiera? Rodzic ma kartoniki z działaniami bez zapisanych wyników. Pokazuje je kolejno, a dzieci liczą na palcach i podają wyniki. Np. 2 + 8 = ... 3 + 6 = ... 4 + 6 = ... 5 + 5 = ... 2 + 7 = ...

 

5. Piosenka „Łąka wiosną” https://www.youtube.com/watch?v=5KkSHKVRXZg

 

6. Zabawa Prawda to czy plotka? Dzieci oceniają, czy wypowiedziane przez nauczyciela zdania są zgodne z prawdą czy nie. Robią uśmiechniętą buzię, jeśli jest to prawda, a smutną – jeśli nieprawda. Prawda to czy plotka, …ryby pływają w stawie, …żaba urodziła kotka, …żaby skaczą po trawie, …ślimaki to ogromne zwierzaki, …dzięcioł stuka w korę drzewa i robaki z niej wybiera, …maki to kolorowe ptaki, …kiedy świeci słońce, jest ciepło na łące. Itp.

7. Rozmowa na temat mrówek. – Gdzie mieszkają mrówki? – Kto rządzi w mrowisku? – Z czego słyną mrówki? Mrówki żyją w koloniach i każdy osobnik wykonuje ściśle określone funkcje. Założycielką kolonii jest samica – królowa. W kolonii jest więcej samców niż samic. Samce właściwie poza adorowaniem królowej podczas rójki nie robią nic. Żyją bardzo krótko. Najliczniejszą grupę stanowią robotnice. Wykonują one wszelkie prace: zbierają i dostarczają do mrowiska pożywienie; budują i sprzątają mrowisko; bronią go przed intruzami; opiekują się potomstwem. Robotnice żyją od 4 do 7 lat i ich obowiązki zmieniają się wraz z wiekiem. Młode pracują w gnieździe, a starsze – poza nim. Zajęciem królowej jest wybieranie miejsca na gniazdo i składanie jaj. Królowe są karmione i czyszczone przez robotnice. Mrówki pobierają pokarm pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Są związane z mszycami. Jest to typowe współżycie, gdyż obie strony odnoszą z tego korzyści (mrówki zlizują rosę miodową wydalaną przez mszyce, w zamian opiekują się nimi).

8. Mieszkańcy łąki – malowanie farbami plakatowymi dowolnego owada lub zwierzątka

 

9. Wykonanie delikatnego masażyku (zabawa z rodzicem)

Szczypaweczki spacerują, podszczypują obiema rękami w górę i w dół, z rosy łapki otrzepują. delikatnie uderzają palcami obu rąk z dołu do góry, Płynie sobie kręta rzeczka, rysują falę jedną ręką, a potem – drugą ręką, rybki tańczą w niej w kółeczkach. rysują – raz jedną, raz drugą ręką – coraz większe i coraz mniejsze kółeczka, Teraz skaczą małe żabki, delikatnie uderzają palcami rąk z dołu do góry, a za nimi – żabek babki. uderzają piąstkami, Bocian dziobem szuka w trawie, stukają palcami wskazującymi (raz prawej, raz lewej ręki) w różne strony, ślimak patrzy nań ciekawie. rysują jednocześnie palcami wskazującymi muszle ślimaka; jedną ręką w prawą stronę, a drugą – w lewą stronę.

10. Bajka edukacyjna „Pszczoła miodna” https://www.youtube.com/watch?v=osAR2QTZfs8

11. Zabawa słowna Dokończ.

Zwinny jak... (jaszczurka) Powolny jak... (ślimak) Zielony jak... (żaba) Kolorowy jak ... (motyl) Niebieski jak... (niezapominajka)

12. Propozycja ćwiczeń w kartach pracy s. 39-45 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/ks-5l-kp-cz4.pdf

 

13. Karta pracy, cz. 4, s. 39. Oglądanie obrazków. Określanie przy każdym obrazku, która zabawka jest lżejsza, a która – cięższa. Kolorowanie rysunków odpowiednich zabawek.

14. Karta pracy, cz. 4, s. 40. Rysowanie oburącz po śladach rysunku motyla. Kolorowanie rysunku. • Odszukiwanie takich samych rysunków motyli. Kolorowanie ich tak samo.

15. Karta pracy, cz. 4, s. 41. Rysowanie po śladach – od obrazków gąsienicy motyli: cytrynka, pazia królowej, bielinka, do obrazków motyli.

16. Karta pracy, cz. 4, s. 43. Kolorowanie rysunku mrowiska. Rysowanie po śladach rysunku mrówki.

17. Karta pracy, cz. 4, s. 44. Rysowanie żaby, maka, motyla i ślimaka w odpowiednich ramkach. Kolorowanie rysunków.

18. Karta pracy, cz. 4, s. 45. Dorysowywanie brakujących części mniszka lekarskiego. Kolorowanie wybranego rysunku.

 

Warning: No images in specified directory. Please check the directoy!

Debug: specified directory - http://przedszkole2.lebork.pl/images/--rok-szk-2019-20/MYSZKI/propozycje-5

Czytaj dalej...
Datetime: 15 Maj 2020
Napisał
Dział: Wiadomości dla rodziców
Comments

PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA W PRZEDSZKOLU NR 2 W LĘBORKU W OKRESIE PANDEMII COVID-19

Czytaj dalej...
Datetime: 15 Maj 2020
Napisał
Dział: Wiadomości dla rodziców
Comments

PROCEDURA PRZYPROWADZANIA/ODBIERANIA DZIECKA DO/Z PRZEDSZKOLA obowiązująca od dnia 18 maja 2020 r. DO ODWOŁANIA

Czytaj dalej...
Datetime: 14 Maj 2020
Napisane przez
Dział: Najnowsze wydarzenia 2019/2020
Comments

Pszczółki wciąż w domach, ale daleko im do próżnowania. W jednym ze swoich zadań przeniosły się na wiosenną łąkę, czyli tam gdzie pszczółki najbardziej lubią przebywać. Było bardzo kolorowo, a to za sprawą wyczarowanych przez przedszkolaki przeróżnych kwiatów - spójrzcie tylko jak nasze Starszaki pomysłowo podeszły do zadania. Były więc kwiaty, a jak kwiaty to i owady. Tutaj, oczywiście, musiały pojawić się pszczólki, a towarzyszyły im biedronki. Czyżby to niezapowiedziana, acz bardzo miła, wizyta naszych kolegów i koleżanek z grupy "Biedronki"?

Czytaj dalej...
DOLNYREKSIO